2019. április 8., hétfő

Miért nem működnek többé a toborzás hagyományos eszközei?

Ha szemügyre vesszük a toborzás néhány hagyományos formáját, mint például a munkaerőpiaci portálokon történő jelenlétet, vagy az újsághirdetéseket, talán jogosan merülhet fel a következő két kérdés:

1) van-e még ezeknek létjogosultsága?

2) vannak-e olyan cégek, akik a mai napig használják ezeket?



Ha létjogosultságuk alanyi jogon talán nincs is, de el kell ismerni jelenlétüket, ugyanis sok cég még ma is előszeretettel alkalmazza ezen eszközöket a munkaerő toborzásához.

Az új, millenium generáció térhódítása megköveteli ezen eszközök háttérbe vonulását, azonban  a toborzási specialisták közül sokan még nem kívánnak élni a modern technológia által kínált lehetőségekkel. Ennek oka, hogy a már régóta alkalmazott eszközöket  jól ismerik és biztonsággal is használják, ellentétben a technológiával és az online toborzási módszerekkel, melyek  használatának megismerése időigényes folyamat.

A kérdés az, hogy a hibát a toborzókban, vagy pedig azon cégekben kell-e keresni, akik olyanokra bízzák a fejvadászatot, akik nem alkalmazzák a modern kor eszközeit a kiválasztás folyamatában.

A toborzók szubjektív megközelítése nem feltétlenül tud új színt, vagy sokféleséget hozni egy vállalat életébe. A vállalkozások nem azért nem növekszenek, mert rossz a cég marketing stratégiája, vagy mert nem a megfelelő embereket foglalkoztatják. A stagnálás oka a kiválasztási folyamatban hozott elfogult döntések sora, hiszen a vállalat mindig olyan, mint amilyenek a munkavállalói.

Nem a divatját múlt, kevésbé eredményes toborzási technikákra kell tehát koncentrálni, hanem a forradalmasítottakra, amelyek már többé-kevésbé átvették a hagyományos toborzási eszközök helyét. 

Néhány dolog ( mint például egy újsghirdetés, vagy egy plakát az utcán) valóban alig észrevehető, mivel a potenciális jelöltek teljes figyelmét a Facebook hírcsatornája vonja magára. Sőt, sokkal valószínűbb, hogy a pontenciális jelölt szó szerint  nekimegy egy hirdetőtáblának ( azért, mert a telefonját nyomogatja), de nem olvassa el, mivel ütközött.

Az Y generáció már nem olvas újságokat, sokkal inkább az online felületeken és hírcsatornákon tájékozódik. Így ahelyett, hogy az időt és energiát vesztegetünk az elavult módszerekkel történő toborzásra, célszerűbb a modern technológia vívmányaira koncentrálni, hiszen ezek alkalmazása új távlatokat nyithat meg.
Újságokban történő hirdetés helyett érdemes kipróbálni az online felületeken történő hirdetést.

A valóság az, hogy a jelöltek az újságokat manapság nem olvassák olyan gyakorisággal, mint a közösségi média csatornáit. Az Y generáció tagjai akár naponta többször is végig görgetik a híreket az online felületeken, ezért fontos, hogy a toborzók aktívan jelen legyenek legalább egy online csatornán abból a 4-ből (LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter), melyet az átlagos potenciális jelöltek használnak. Kifizetődőbb ezeken a felületeken posztolni, mint fizetni egy újságban megjelenő hirdetésért, ráadásul a jelölteket is sokkal gyorsabban lehet elérni, nem beszélve arról, hogy az online hirdetések elérési rátája számokban mérhető. A megfelelő jelölt kiválasztása nagyon egyszerű, ha a megfelelő felületetet használják a toborzás során.

A toborzás hagyományos módszerei nem csak elavultak és kevésbé alkalmazottak, de limitálják a lehetőségét annak, hogy  a legmegfelelőbb jelöltet találják meg egy adott pozícióra. Fontos, hogy ezen módszerek használata helyett a toborzók alkalmazkodjanak az elvárásokhoz, és modern, kiforrott módszereket alkalmazzanak a toborzás területén. A földrajzi távolság a 21. században nem lehet akadálya annak, hogy a tökéletes jelölt tölthesse be a kiírt pozíciót.


Nem szabad elfelejteni,  hogy a régimódi toborzási módszerek használata több időt is vesz el, mint a moderneké. Ráadásul ezen, új hullámot képviselő metódusok pénztárcabarátabbak is elődeiknél.

Az online közösségi média csatornái segítenek abban, hogy egy adott pozíciót a legmegfelelőbb jelölt tölthesse be, azonban a vállalkozás szempontjából fontos, hogy ez egy átlátható és strukturált formában történjen.

A #hrmaster toborzás-kiválasztás moduljának célja olyan magas szintű támogatás nyújtása az emberi erőforrások felkutatásában, amely a lehető legnagyobb precizitással és automatizáltságának köszönhetően a legkisebb energia befektetéssel segíti a HR-es szakembereket a toborzási folyamatok végrehajtásában és monitorozásában egy pozíció meghirdetésétől a megfelelő személy kiválasztásáig. 


A modul két fő funkciója a jelölti adatbázisban történő jelölti adatok tárolása és a kiválasztási folyamat menedzselése. 
A jelölti adatbázis építésével hatékonyabbá tehető a toborzási folyamat. A részletes szűrési lehetőségekkel pontosan szegmentálhatók a jelöltek és pozíciókhoz is hozzárendelhetők.  


Ha érdekli a #hrMaster, és további információra van szüksége ezzel kapcsolatban, látogasson el weboldalunkra, vagy lépjen velünk kapcsolatba! Ha kíváncsi a cégünkkel, valamint termékeinkkel kapcsolatos legfrissebb hírekre, kövessen minket közösségi oldalainkon is, LinkedIn -en és Facebook- on!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése