 A távmunkára átállt cégek életében az egyik nagy tanulság: belső kommunikációra minden eddiginél nagyobb szükség van. Az egymástól külön dolgozó csapattagok számára fontos, hogy könnyen kezelhető és elérhető csatornán történjen a hivatalos, belső információáramlás. Ezzel a közösség érzete is jobban fenntartható.
Mi a belső kommunikáció lényege?
A vállalaton belüli kommunikáció olyan egy- vagy kétirányú közlési folyamat, mely biztosítja az információáramlást a vállalati stratégiával, változásokkal és a hétköznapi folyamatokkal kapcsolatosan.
Miért fontos?
- segíti a vállalatnak a dolgozóknak szóló üzeneteit pontosan célba juttatni
- használatával elkerülhető az informális kommunikációs folyamatok felerősödése
- erősíti az egy céghez tartozás érzetét

Milyen csatornán történjen?
Az első ötletek között nagyon sok esetben helyet kap a zárt Facebook-csoport létrehozása, hiszen ,,úgyis mindenkinek van Facebook-ja”, azonban igaz az a megállapítás is, hogy nem várható el a munkavállalóktól, hogy a privát Facebook profiljukat használják céges ügyekhez is, ráadásul a bizalmasabb információkat sem szerencsés a Facebook-on kommunikálni. Ha egy kicsit tovább kutatunk, észrevesszük, hogy rengeteg lehetőség közül lehet választani, mely alkalmas lehet erre.
Szerintünk ilyen az ideális megoldás:
- lehetővé teszi az interaktív kommunikációt munkáltató és munkavállaló között
- felhasználóbarát és könnyen kezelhető (,,hiszen a Facebook-ot is mindenki tudja használni”)
- online faliújság-melyet bárhol, bármikor és bárki elérhet
- nincs adatszivárgás, sem pedig feltört fiók, mint a Facebook esetén
Ön is kipróbálná a gyakorlatban? Jó hírünk van!
A hrMaster humán erőforrás menedzsment rendszer dolgozói kommunikációs platformját most INGYEN használhatja június 30-ig, ráadásul 2 másik, vállalati kommunikációt támogató modullal együtt!
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése