2018. január 17., szerda

2018: legfontosabb trendek a HR technológia világában

http://www.hrmaster.hu/hrMaster_HR_szoftver.html



Ahogy az újév közeledett, az újdonságok hulláma végigsöpört a HR technológiai piacán.


Íme, néhány HR technológiai trend, amivel többet fogunk találkozni 2018-ban!







  • HR a felhőben
  • folyamatos teljesítményértékelés
  • projektorientált működés
  • felértékelődik a munkavállalói jólét
  • intelligens önkiszolgáló eszközök
  • folyamatos tanulás, önfejlesztés
  • a toborzó piac töretlen virágzása


A fenti témákról röviden és lényegre törően:



HR a felhőben

Az utóbbi években a felhő alapú HR technológia igen felkapottá vált számos előnye miatt. A jövőre nézve a döntéstámogató intelligens felhőalapú integrált rendszerek elterjedése, a mobil platformok, a HR App.-ok számának növekedése lesz jellemző.


Folyamatos teljesítményértékelés

A folyamatos teljesítményértékelés kivitelezhető, jól működik és teljesen átalakíthatja a vállalatot. Azt jelenti, hogy a több dimenziós értékelési folyamatok egész évben szünet nélkül zajlanak, ellentétben a hagyományos – általában évenkénti értékeléssel. Javítja a szervezeten belüli hierarchikus kapcsolatokat és valós idejű visszajelzéseket kapunk. A módszerrel fokozható a dolgozók elkötelezettsége, hatékonysága, előtérbe kerül a vállalati coaching.


Projektorientált működés

A hangsúly a cégen belüli együttműködésre helyeződik a versenyzés helyett. Szoftverek esetén a projektorientált működés támogatásán a fókusz, a csoportot és nem az egyéneket helyezve a középpontba. A legújabb alkalmazások fejlesztésébe játéktervezőket is bevonnak, fő jellemzőik a könnyű használhatóság, a felhasználói élmény, agilitás és adatközpontúság.


Elégedettség mérés, visszajelzések és analitikus eszközök uralkodása – egyre fontosabb a munkavállalói jólét

Túl kell lépni az éves kérdőíveken, a folyamatos megfigyelés a kulcs a vállalatfejlesztéshez. A törekvések ezen része egybeesik a munkavállalók jólétének fejlesztésével, lehetőség nyílik mindenféle munkavállalókkal kapcsolatos adatgyűjtésre, a tartózkodási helyüktől a pulzusszámig. A szolgáltatók 2018-ban sok új megoldást fognak piacra vezetni, beleértve például önértékelési, coaching programokat, biometrikus megoldásokat stb.


Intelligens önkiszolgáló eszközök a munkavállalók termelékenységének fokozására

Elterjednek az olyan megoldások, ahol a munkatársak (AI- támogatással) „önkiszolgáló” módon önállóan kereshetnek választ a problémáikra. Az önkiszolgáló platformok lehetővé teszik az alkalmazott számára, hogy tranzakciókat végezzen el és megtalálja a szükséges információkat segítség nélkül. A hangfelismerő szoftverek is már széles körben terjedőben vannak a HR tranzakciók egyszerűsítésére.
Közösségi oldalakra emlékeztető HR alkalmazásokat terveznek okos telefonokra, ahol a munkavállalók képeket tehetnek közzé, csoportokat és eseményeket hozhatnak létre. Ezek a csoportos kommunikációt olyan szintre fejlesztik, amire az e-mailek útján nincs lehetőség.


Folyamatos vállalati tanulás

A dinamikusan változó környezet folyamatosan új, speciális készségeket követel meg. Erre nyújtanak megoldást az akár ingyen elérhető online tanfolyamok, melyek befejeztével hivatalos oklevelet szerezhetünk. A vállalatok számára jövőorientáció és állandó fejlesztés szükségesek, melyekhez eszközt nyújtanak az egyre fejlettebb e-learning programok, a virtuális valóságon és mesterséges intelligencián alapuló rendszerek.



Virágzó toborzó piac

A munkaerő-toborzás a HR egyik legnagyobb piaca, ez 2018-ban is így lesz. Egyre többet fektetnek videó anyagok készítésébe és videós interjúkba, ez a leggyorsabban növekvő költség a toborzás-kiválasztásban. A nagy volumenű munkaerő-felvételt (szolgáltatások, kiskereskedelem) chatbotokkal automatizálják, a szakképzett munkaerő-toborzást az automatizált pályázókövető rendszerek (ATS) és a prediktív analízis eszközeivel forradalmasítják.


A HR szerepe erősödik a hatékonyság javításában és az innováció serkentésében. A legfontosabb jellemzők a digitalizáció és az innováció, a funkciók automatizálása. A szolgáltatóknak egyedi megoldásokat kínálva kell alkalmazkodniuk a kreatív gondolkodáson alapuló új vezetési modellekhez. Fontos a csapatközpontúság, az intelligens és könnyen használható felületek.


Többre kíváncsi? Látogasson el weboldalunkra és nézze meg, mi milyen innovatív megoldásokat nyújtunk! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése