2015. június 8., hétfő

Ismerje meg a toborzás buktatóit!

5 hiba, amelyet a menedzserek is elkövetnek, ha munkaerőigény jelentkezik a területükön!

A tehetséges munkavállalók cégéhez való vonzása és hosszú távú megtartása kiemelt feladatként jelenik meg. Egy megfelelő dolgozó kiválasztásával nemcsak az újabb toborzás költségeit csökkentheti, de eredményes munkavégzésre is számíthat!


1.    Azt gondolni: „Ez nem az én feladatom, ezért van a HR!”

Ha Ön a menedzser, akkor igenis az Ön felelőssége ez, a HR csak azért van, hogy megkönnyítse a folyamatot. Éppen ezért működjön együtt és legyen proaktív a fontos információk átadásában. Ha úgy gondolja, hogy a csapatában újabb személy felvételére van szükség, akkor időben értesítse erről a HR-t. Egy kiváló menedzser készít egy részletes munkaleírást, így biztosítva, hogy pontosan olyan jelöltet toborozzanak, akire szükség van.

2.    Figyelmen kívül hagyni a vállalati kultúrát

A menedzserek gyakran csak a jelöltek szakképzettségére és kompetenciára fókuszálnak, ezek mentén választják ki az új munkaerőt, figyelmen kívül hagyva azt a nehezebben megfogható attitűdöt, amelynek jelentős szerepe van a vállalati kultúra nevelésében. A kiválasztás sokszor csak a szakértelem alapján történik, ami könnyen képezhető különböző tréningekkel és figyelmen kívül maradnak az olyan tényezők, mint a személyiség, felfogás, és az értékek, amelyek szintén kiemelten fontosak a kiválasztásnál. Válasszon olyan jelöltet, aki maximálisan passzol a vállalati kultúrába és kifejezetten jól beilleszthető a csapatába, még akár akkor is, ha szakmailag kicsit fejleszteni kell.

3.    Képtelen kérdések, nem megfelelő szűrés

Ahelyett, hogy nyilvánvaló és képtelen kérdéseket tenne fel az állásinterjú alkalmával, - mint pl.: „Hol szerezte a diplomáját?” vagy „Hány pingponglabda férne be egy buszba?” – kérdezzen rá olyan kulcsfontosságú dolgokra, amelyek a munkához kapcsolódnak és segítenek megérteni még inkább a jelölt személyiségét és hozzáállását. Mindig úgy kezdje az interjút, hogy: „meséljen azokról az időkről, amikor…”. Ez felfedi azokat a valós életben történt példákat, amelyből megtudhatja, hogyan reagált a jelölt egy adott szituációra, problémára és hogyan oldotta azt meg.

4.    Nem tiszteletben tartani a jelölt idejét

Ne késsen el az interjúról, és ne tegye át más időpontra közvetlenül a beszélgetés előtt. Ne várassa meg hosszú ideig az interjúalanyt a várószobában. Ha egy jelölt késik az interjúról azért „fekete pont” jár, és úgy tűnik, mintha nem tisztelné meg Önt és idejét. Így nem meglepő, hogy a jelentkezőben is negatív benyomást kelt, ha megvárakoztatják és nem tartják tiszteletben.

5.    Mit tud Ön értünk tenni?

A „Mit tud Ön értünk tenni” jellegű kérdések azt az érzést váltják ki a jelentkezőben, hogy reménytelen a pozíció megszerzése. Egy kiváló menedzser a jelöltben azt a képet építi ki: „Ezek vagyunk mi, ezeket a dolgokat tesszük, ezen az úton érjük el és ezért érezzük úgy, hogy Önnek is velünk kellene dolgoznia. Mit gondol?”

Kép: ponsulak, FreeDigitalPhotos.net

Kérdése van? Vegye fel velünk a kapcsolatot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése