5 hiba, amelyet a menedzserek is elkövetnek, ha munkaerőigény jelentkezik a területükön!
A tehetséges munkavállalók cégéhez való vonzása és hosszú távú megtartása kiemelt feladatként jelenik meg. Egy megfelelő dolgozó kiválasztásával nemcsak az újabb toborzás költségeit csökkentheti, de eredményes munkavégzésre is számíthat!
A tehetséges munkavállalók cégéhez való vonzása és hosszú távú megtartása kiemelt feladatként jelenik meg. Egy megfelelő dolgozó kiválasztásával nemcsak az újabb toborzás költségeit csökkentheti, de eredményes munkavégzésre is számíthat!
Ha
Ön a menedzser, akkor igenis az Ön felelőssége ez, a HR csak azért van, hogy
megkönnyítse a folyamatot. Éppen ezért működjön együtt és legyen proaktív a
fontos információk átadásában. Ha úgy gondolja, hogy a csapatában újabb személy
felvételére van szükség, akkor időben értesítse erről a HR-t. Egy kiváló
menedzser készít egy részletes munkaleírást, így biztosítva, hogy pontosan
olyan jelöltet toborozzanak, akire szükség van.
2. Figyelmen kívül hagyni a vállalati kultúrát
2. Figyelmen kívül hagyni a vállalati kultúrát
A menedzserek gyakran csak a jelöltek szakképzettségére és kompetenciára fókuszálnak, ezek mentén választják ki az új munkaerőt, figyelmen kívül hagyva azt a nehezebben megfogható attitűdöt, amelynek jelentős szerepe van a vállalati kultúra nevelésében. A kiválasztás sokszor csak a szakértelem alapján történik, ami könnyen képezhető különböző tréningekkel és figyelmen kívül maradnak az olyan tényezők, mint a személyiség, felfogás, és az értékek, amelyek szintén kiemelten fontosak a kiválasztásnál. Válasszon olyan jelöltet, aki maximálisan passzol a vállalati kultúrába és kifejezetten jól beilleszthető a csapatába, még akár akkor is, ha szakmailag kicsit fejleszteni kell.
3. Képtelen kérdések, nem megfelelő szűrés
Ahelyett, hogy nyilvánvaló és képtelen kérdéseket tenne fel az állásinterjú alkalmával, - mint pl.: „Hol szerezte a diplomáját?” vagy „Hány pingponglabda férne be egy buszba?” – kérdezzen rá olyan kulcsfontosságú dolgokra, amelyek a munkához kapcsolódnak és segítenek megérteni még inkább a jelölt személyiségét és hozzáállását. Mindig úgy kezdje az interjút, hogy: „meséljen azokról az időkről, amikor…”. Ez felfedi azokat a valós életben történt példákat, amelyből megtudhatja, hogyan reagált a jelölt egy adott szituációra, problémára és hogyan oldotta azt meg.
4. Nem tiszteletben tartani a jelölt idejét
Ne késsen el az interjúról, és ne tegye át más időpontra közvetlenül a beszélgetés előtt. Ne várassa meg hosszú ideig az interjúalanyt a várószobában. Ha egy jelölt késik az interjúról azért „fekete pont” jár, és úgy tűnik, mintha nem tisztelné meg Önt és idejét. Így nem meglepő, hogy a jelentkezőben is negatív benyomást kelt, ha megvárakoztatják és nem tartják tiszteletben.
5. Mit tud Ön értünk tenni?
A „Mit tud Ön értünk tenni” jellegű kérdések azt az érzést váltják ki a jelentkezőben, hogy reménytelen a pozíció megszerzése. Egy kiváló menedzser a jelöltben azt a képet építi ki: „Ezek vagyunk mi, ezeket a dolgokat tesszük, ezen az úton érjük el és ezért érezzük úgy, hogy Önnek is velünk kellene dolgoznia. Mit gondol?”
Kép: ponsulak, FreeDigitalPhotos.net
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése