A tehetségek keresése
A legkisebb startupoktól a multinacionális vállalatokig egy nyerő csapat felépítése az egyik legősibb üzleti kihívás.
A három részből álló kihívás, mint megtalálni, megszerezni és megtartani a tehetséges és produktív munkavállalókat, a legsikeresebb cégeket is időről-időre próbára teszi.
Hogyan találjuk meg a legjobb munkavállalókat, mi lesz, ha rossz jelöltet
veszünk fel, vagy netán ott hagy bennünket a csapat sztárja?
De, mint az
üzletben általában mindenre, a kérdések megválaszolására is vannak taktikák és
stratégiák, amelyek növelik a top tehetségek megszerzésének és megtartásának
esélyét. Bár nincs egy mindenki számára megfelelő standard megoldás, a lent
említett ötletek segítenek kitalálni, hogy mik lehetnek az Ön vállalata számára
a legjobb eszközök.
Kezdjük a
toborzási folyamat bevezető részével, azzal, hogy hogyan keressünk hatékonyan.
Hol keressük a tehetségeket?
Mindegy, hogy
növekedésre törekszünk, vagy csak a jelenlegi helyzet fenntartására, a
megüresedett helyek feltöltésére, stratégiát kell kiépítenünk a tehetségek
megtalálására. Ha tudjuk, hol keressük őket, már félig nyert ügyünk van. Íme,
egy lista a fejvadászunk kedvenc helyeiről, ahol biztosan megtaláljuk a jövő
sztárjait.
’Az ismerősöm ismerőse’
Az egyik
legegyszerűbb módszer a jelenleg is a cégnél dolgozó munkavállalók
kapcsolatainak felderítése. Általában másik (gyakran hasonló profilú, azonos
iparágú és kapacitású) helyről jöttek át a cégünkhöz, ahol voltak olyan munkatársaik,
akikkel szerettek együtt dolgozni. Benne van a pakliban tehát, hogy ezek az
’ex-munkatársak’ potenciális jelöltjeink lehetnek.
Beszéljünk a
csapatunkkal, és kérdezzük meg tőlük, hogy tudnának-e ajánlani valakit a
nyitott pozícióra. Ha még mindig tartják velük a kapcsolatot, kérjük meg őket,
hogy biztassák volt munkatársaikat a jelentkezésre. Rengeteg cég talált már
ilyen egyszerűen értékes csapattagokat.
Közösségi média
Ha inkább közvetlenül mi
lépnénk kapcsolatba a jelöltekkel, mindig használhatjuk a közösségi médiát a
kapcsolatok feltérképezésére, szintén az ismerőseinken, munkatársainkon
keresztül.
A LinkedIn a legideálisabb
erre, ugyanis a felhasználók arra fókuszálják a profiljukat, hogy kitűnjenek a
munkaerőpiacon. Közel 1 millió magyar munkavállaló található meg a LinkedInen
és ez a szám egyre növekszik (nem beszélve a korlátlan nemzetközi
jelöltbázisról). A részletes jelölt profil és a
könnyű kapcsolatfelvétel mellett nagy előny, hogy a Linkedinen való toborzás
kötetlenebb hangnemet is megenged, gyakran a megkeresett szakember másik
kollégát ajánl maga helyett. A potenciális jelölteket hozzáadhatjuk
kapcsolatrendszerünkhöz, így később is bármikor meg tudjuk őket találni. A Facebookon is van számos zárt csoport, ahol az
adott szakmában jártas tagokkal léphetünk kapcsolatba.
Természetesen használhatunk
más népszerű weboldalakat is, mint az Instagram, Twitter, Tumblr, Pinterest stb., a hirdetett
pozíciótól függően. Például egy jó fotóst nagyobb eséllyel találunk
Instagramon, ahova átlátható struktúrában feltöltheti a képeit és jobban
kifejezheti a stílusát.
Állásbörzék
Ha kevésbé vagyunk a technika
ördögei és inkább látnánk a jelöltet szemtől szemben, akkor maradhatunk a jól
bevált állásbörzéknél. Az állásbörze kiváló alkalom a potenciális munkavállalók
levadászására, nem csak azért, mert ugyanabba a helyiségbe kerülünk velük,
hanem azért is, mert lehetőségünk van a munkáltató brand-jének bemutatására és
ízelítőt adhatunk a vállalati kultúrából.
Kapcsolatépítő rendezvények
A legtöbb iparág kínál olyan
rendezvényeket és összejöveteleket, amelyek nyitva állnak mind a vállalatok,
mind a potenciális munkavállalók számára. Függetlenül attól, hogy egy fizetős
konferencia, szakmai kiállítás, tudományos fórum stb. remek lehetőséget
kínálnak arra, hogy találkozzunk a szakmabeli potenciális alkalmazottakkal.
Gyakornoki programok
A gyakornoki programok remek módjai
annak, hogy megtaláljuk az alkalmazottak belépő szintű pozícióit a
szervezetben. A diák munkavállalók általában
nagyon lelkesek és a
programmal lehetőséget adunk a hallgatóknak arra, hogy megtapasztalják a céggel
és az iparággal folytatott munkát. Szép lassan egyre nagyobb felelősséggel ruházhatjuk
fel őket, ahogy beletanulnak a vállalati folyamatokba. A gyakorlat végén
dönthetünk arról, hogy véglegesen felvegyük-e őket. Egy megfelelő mentor
mellett szinte 100%-os a valószínűsége, hogy rövid idő alatt hatékony munkatársainkká
válnak.
Fontos megjegyezni, hogy itt a vállalaton belüli toborzási alternatívákról
esett szó, természetesen, ha ezek nem vezetnek megoldásra dönthetünk
kiszervezés mellett is. Igénybe vehetjük külső fejvadász cégek segítségét, akik
az egész folyamatot levezénylik helyettünk.
Vegye igénybe szakértő fejvadászunk segítségét! Bővebb információért látogasson el weboldalunkra!
A második
részben a tehetségek megszerzésével foglalkozunk, hogy milyen praktikákkal
tehetjük vonzóvá cégünket a munkavállalók számára.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése