Részvétel a felmérésben
Természetesen a hosszas és drága
előkészítési fázissal a fő célunk, hogy minél magasabb részvételi arányt is elérjünk.
A részvételi arány végeredményben 3 dologtól függ:
1. A szervezeten belüli bizalom
2. A kommunikáció hatékonysága
3. A felmérés hossza
A részvételi arány végeredményben 3 dologtól függ:
1. A szervezeten belüli bizalom
2. A kommunikáció hatékonysága
3. A felmérés hossza
1. Bizalomépítés
Olyan kultúra kiépítésére van
szükség, ahol a munkavállalók nem félnek felvállalni a véleményüket.
2. Hogyan kommunikáljunk?
Bevált dolog egy felmérést
bejelentő e-mailt küldeni az alkalmazottaknak egy linkkel, ami a kérdőívre
vezet.
Mindent meg kell magyarázni: miért készül a felmérés, hány kérdést tartalmaz, mennyi időbe telik, stb.
Mindent meg kell magyarázni: miért készül a felmérés, hány kérdést tartalmaz, mennyi időbe telik, stb.
3. Fogjuk rövidre a felmérést!
A Survey Monkey kutatásai azt
mutatják, hogy a kérdőívek kitöltéséhez szükséges időt 7 perc alatt kell
tartani.
A 7 perc is túl soknak tűnhet.
Kutatásuk azt is kimutatta, hogy "Minél több kérdést kérdezünk, annál
kevesebb időt töltenek a válaszadók, átlagosan egy kérdés
megválaszolásával."Mindig teszteljük a felmérést, ideálisan
3-4 percet kell megcélozni. Csak azt kérdezzük meg, ami feltétlenül szükséges. Munkavállalói elkötelezettség felmérési eredményei
A munkavállalói felmérés egyik
legfontosabb része az eredmények mindenki számára történő lekommunikálása. A
munkatársak mindig gyanakodnak, hogy milyen okok állnak a felmérés hátterében,
fontos, hogy jól kezeljük az aggodalmakat.
A munkavállalói elkötelezettségről szóló legfrissebb jelentések szerint a vezetők 52% nem reagál a kapott visszajelzésekre. Az eredmények értékelése és a cselekvési folyamat kidolgozása új elvégzendő teendőkként adódik a feladatok listájához és csak húzzák-halasztják… Miért is probléma ez?
- Kihagyunk egy fejlődési lehetőséget
- Kihagyunk egy lehetőséget a csapat elkötelezésére
- Kihagyunk egy lehetőséget, hogy közelebb kerüljünk a csapathoz
- Tönkretesszük csapat bizalmát a felmérési folyamatban
Az ideális eset, hogy az
eredmények kézhez kapása után a vezetők találkoznak csapatukkal és együtt
megvitatják az eredményeket, kidolgozzák a fejlesztési lépéseket. Annál
hatékonyabb lesz a folyamat (és könnyebb), minél jobban bevonjuk a
munkatársakat.
A következő lépéseket kell megtenni az eredmények beérkezése után:
- Az alkalmazottak részvételének megköszönése
- Az eredmények megosztása és megmagyarázása
- Brainstorm ötletelés
- Kommunikáció és a célok nyomon követése
Névteleneknek kell lenniük?
Egy
tökéletes világban nem kellene a felméréseknek névtelennek lenniük, de a vállalatok
többségénél a munkavállalók szívesebben vesznek részt anonim módon.
Ideális
esetben a vállalati kultúra megengedi a szabad véleménynyilvánítást bármiféle
zavarkeltés és konfrontáció nélkül. Sajnos ez a valóságban nem mindig van így:
az alkalmazottak (jogosan) szkeptikusak és egy kicsit bizalmatlanok, ha valami
negatív eredményt kapnak egy felmérés során.
Bátran mondhatjuk, hogy az
anonimitás körüli aggodalmak a legfontosabb okai az alacsony válaszadási
aránynak vagy a pontatlan adatoknak.
Biztosítanunk
kell tehát, hogy a felméréseket teljesen névtelenül is el lehessen végezni, hogy
a munkavállalók stressz nélkül fejezhessék ki őszinte véleményüket a munkájukat
érintő kérdésekben.
Például
az Officevibe szoftverében a vezetők képesek arra, hogy a visszajelzésre
válaszoljanak, miközben fenntartják a munkavállaló anonimitását.
Tehát hogyan is
tudjuk növelni a részvételi arányt?
Útravaló 1: a csapat minél
magasabb szintű bevonása az egész folyamat során
Útravaló 2: a felméréseknek anonimnak kell
lenniük az őszintébb válaszok biztosítása érdekében.
Lemaradt az előző részekről?
Az első részt ide kattintva
tekintheti meg.
A második részt ide kattintva tekintheti
meg.
Írja meg nekünk, hogy vállalata milyen
módszerekkel méri a dolgozók elégedettségét!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése