2018. április 12., csütörtök

Mindent a dolgozói kérdőívekről - 3. rész


Részvétel a felmérésben



Természetesen a hosszas és drága előkészítési fázissal a fő célunk, hogy minél magasabb részvételi arányt is elérjünk.

A részvételi arány végeredményben 3 dologtól függ:

1. A szervezeten belüli bizalom
2. A kommunikáció hatékonysága
3. A felmérés hossza


1. Bizalomépítés


Olyan kultúra kiépítésére van szükség, ahol a munkavállalók nem félnek felvállalni a véleményüket.

2. Hogyan kommunikáljunk?


Bevált dolog egy felmérést bejelentő e-mailt küldeni az alkalmazottaknak egy linkkel, ami a kérdőívre vezet.
Mindent meg kell magyarázni: miért készül a felmérés, hány kérdést tartalmaz, mennyi időbe telik, stb.

3. Fogjuk rövidre a felmérést!


A Survey Monkey kutatásai azt mutatják, hogy a kérdőívek kitöltéséhez szükséges időt 7 perc alatt kell tartani.
A 7 perc is túl soknak tűnhet. Kutatásuk azt is kimutatta, hogy "Minél több kérdést kérdezünk, annál kevesebb időt töltenek a válaszadók, átlagosan egy kérdés megválaszolásával."Mindig teszteljük a felmérést, ideálisan 3-4 percet kell megcélozni. Csak azt kérdezzük meg, ami feltétlenül szükséges.

Munkavállalói elkötelezettség felmérési eredményei


A munkavállalói felmérés egyik legfontosabb része az eredmények mindenki számára történő lekommunikálása. A munkatársak mindig gyanakodnak, hogy milyen okok állnak a felmérés hátterében, fontos, hogy jól kezeljük az aggodalmakat.

A munkavállalói elkötelezettségről szóló legfrissebb jelentések szerint a vezetők 52% nem reagál a kapott visszajelzésekre. Az eredmények értékelése és a cselekvési folyamat kidolgozása új elvégzendő teendőkként adódik a feladatok listájához és csak húzzák-halasztják… Miért is probléma ez?

  • Kihagyunk egy fejlődési lehetőséget
  • Kihagyunk egy lehetőséget a csapat elkötelezésére
  • Kihagyunk egy lehetőséget, hogy közelebb kerüljünk a csapathoz
  • Tönkretesszük csapat bizalmát a felmérési folyamatban


Az ideális eset, hogy az eredmények kézhez kapása után a vezetők találkoznak csapatukkal és együtt megvitatják az eredményeket, kidolgozzák a fejlesztési lépéseket. Annál hatékonyabb lesz a folyamat (és könnyebb), minél jobban bevonjuk a munkatársakat.

A következő lépéseket kell megtenni az eredmények beérkezése után:

  1. Az alkalmazottak részvételének megköszönése
  2. Az eredmények megosztása és megmagyarázása
  3. Brainstorm ötletelés
  4. Kommunikáció és a célok nyomon követése


Névteleneknek kell lenniük?


Egy tökéletes világban nem kellene a felméréseknek névtelennek lenniük, de a vállalatok többségénél a munkavállalók szívesebben vesznek részt anonim módon.

Ideális esetben a vállalati kultúra megengedi a szabad véleménynyilvánítást bármiféle zavarkeltés és konfrontáció nélkül. Sajnos ez a valóságban nem mindig van így: az alkalmazottak (jogosan) szkeptikusak és egy kicsit bizalmatlanok, ha valami negatív eredményt kapnak egy felmérés során.

Bátran mondhatjuk, hogy az anonimitás körüli aggodalmak a legfontosabb okai az alacsony válaszadási aránynak vagy a pontatlan adatoknak.

Biztosítanunk kell tehát, hogy a felméréseket teljesen névtelenül is el lehessen végezni, hogy a munkavállalók stressz nélkül fejezhessék ki őszinte véleményüket a munkájukat érintő kérdésekben.

Például az Officevibe szoftverében a vezetők képesek arra, hogy a visszajelzésre válaszoljanak, miközben fenntartják a munkavállaló anonimitását.

Tehát hogyan is tudjuk növelni a részvételi arányt?
Útravaló 1: a csapat minél magasabb szintű bevonása az egész folyamat során
Útravaló 2: a felméréseknek anonimnak kell lenniük az őszintébb válaszok biztosítása érdekében.


Lemaradt az előző részekről?


Az első részt ide kattintva tekintheti meg.
A második részt ide kattintva tekintheti meg.
Írja meg nekünk, hogy vállalata milyen módszerekkel méri a dolgozók elégedettségét!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése