2017. október 2., hétfő

Szeretné elkerülni a szabadságmenedzsmenttel járó rémálmokat?


A napokban a sajtó egy nagy légitársaság járattörléseitől volt hangos:

Elfelejtették menedzselni a szabadságok kiadását év közben, így az egy időben távozó pilóták miatt napi 40-55 járatot kell törölniük október végéig. Ez hatalmas veszteséget és elégedetlenséget okozott.





Aggódott már Ön is azért, mert egyszerre túl sok munkavállalónak adott ki szabadságot ugyanarra az időszakra? 

Pofonegyszerűnek tűnik az éves szabadságolások lekezelése, de minél nagyobb a létszám, annál hamarabb szembesülünk a növekvő kellemetlenségekkel: senki sem tudja hány napja van még és folyamatosan kérdezősködnek, követhetetlen ki, mikor lesz bent, azonos munkakörben dolgozók egyszerre vannak távol és még sorolhatnánk.

Sok mindent tehet azért, hogy elkerülje a szabadságmenedzsmenttel járó rémálmokat. Komoly eredményeket érhet el, ha ügyel a következőkre:

  • A kezdetektől fogva világos szabadságolási politikát alkalmaz, így biztosan bőven előre jelzi majd  minden munkavállaló az igényeit.
  • Hatékony megoldás az is, ha ösztönzi munkavállalóit, hogy rendszeresen vegyenek ki szabadságokat az év során.
  • A középvezetőket kérje meg, hogy havi szinten figyeljék a kivett szabadságokat és tartsák az éves egyensúlyt.
  • Tervezzenek előre az ismert feladatokkal, projektekkel. Ha tudják, hogy az utolsó negyedévben még a teljes létszám is kevés lesz minden megbízás teljesítésére, akkor ütemezzék a szabadságolást az év korábbi részeire. 
  • Az azonos területen dolgozók egyeztessék egymással, hogy ki, mikor megy el, így nem maradnak el a feladatokkal.

Mindezek megkímélik Önt az év végi őrült rohamtól, amikor mindenki egyszerre akarja felhasználni a magmaradt napjait.

De talán a legegyszerűbb módszer a szabadságkezeléssel járó nehézségek elkerülésére egy digitális csoportos szabadságtervező megoldás alkalmazása.



Hogyan kerülheti el a káoszt a csoportos szabadságtervező segítségével?

A központi csoportos tervező tulajdonképpen egy átfogó dolgozói naptár, ami tartalmazza az összes jóváhagyott és kérelmezett szabadság dátumát minden munkavállaló esetén. Számos módja van a központi tervező működtetésének a hagyományos papír alapú naptártól vagy csinos kis Excel táblázattól kezdve, a sokkal modernebb, digitális HR rendszer bevezetéséig.

Ha egyetlen központi csoportos tervezőben vezeti a szabadságok dátumait, akkor elkerülheti a túl sok engedélyezést ugyanarra az időszakra. A legtöbb menedzser ott bukik el, hogy nem nézi össze a csapat tagjainak távolléteit a kérelmek jóváhagyása előtt. Váljon rutinná, hogy a központi tervezőjében vezeti az elbírált távolléteket és minden alkalommal végezzen keresztellenőrzéseket új kérelmek beérkezése esetén.

Ez talán elsőre jelentéktelen lépésnek tűnik, de lényegesen javítani tudja a szabadságkezelési folyamatait.


Modernizálja vállalatát digitális szabadságtervezővel!

Ha nagy létszámú vállalatot menedzsel, a legjobb választási lehetőség egy digitális csoportos szabadságtervező. Ez sokkal könnyebbé és gyorsabbá teszi a feladatvégzést, mint a papír alapú naptárak és táblázatok.

A papíralapú naptárak nem adnak elég lehetőséget és helyet arra, hogy hatékonyan tartsa nyilván a többszörös szabadságolási dátumokat nagyobb létszám esetén. A táblázatokat bonyolult lehet szerkeszteni és nem elég áttekinthetőek, félrevezetőek lehetnek.

Komoly előnyöket realizálhat egy szabadságtervező szoftver bevezetésével:
  • a munkavállalók mindig tisztában vannak a rendelkezésükre álló szabadságnapok számával
  • egyszerűen és gyorsan lehet szabadságigényléseket indítani, valamint akár csoportosan kötelező    szabadságokat elrendelni
  • a dolgozók világos képet kapnak a tervezett távollétekről
  • áttekinthető a vezetők számára csapatuk távolléteinek alakulása
  • a vezetői szabadságengedélyezés könnyűvé és hatékonnyá válik
  • automatikus e-mail üzenetek segíthetik a kommunikációt a felek között
  • a modern megoldások már mobileszközökről is támogatják a szabadság folyamatok menedzselését


A HrMaster Szabadságmenedzsment modulról


Szabadítson fel időt a digitális szabadságkezeléssel!

A hrMaster szoftver szabadság modulja kifejezetten azért lett létrehozva, hogy egyszerűvé és átláthatóvá tegye a céges szabadságolási folyamatokat. A hrMaster digitálisan kezeli az igényléseket és elbírálásokat, majd kényelmesen, átlátható naptárakban és riportokban követheti nyomon azokat. A szabadságkérelmek automatikusan a feletteshez kerülnek, aki egyetlen kattintással elfogadhatja vagy elutasíthatja azokat. A munkavállalók oktatás nélkül, intuitív módon ismerik fel a funkciókat, a mindennapi élet része lesz a szabadságkérelmezési folyamat.

A vezetők pedig asztaluk elhagyása nélkül nyomon követhetik a rendszernaptár segítségével, hogy ki dolgozik aznap és ki van szabadságon.  Így már könnyedén ügyelhetnek rá, hogy mindig rendelkezésére álljon a megfelelő számú munkaerő.

Létrehozhat a vállalata által használt egyedi szabadságtípusokat külön színkódokkal, hogy még egyszerűbb és átláthatóbb legyen a munkavégzés.


Önkiszolgáló HR szoftver: Egyszerű hozzáférés és kezelhetőség a munkavállalóknak!

Önkiszolgáló megoldásunk már az első munkanaptól kezdve bevonja az alkalmazottat a vállalati folyamatokba, amely növeli az elkötelezettséget és a motivációt. Mindemellett a vezetők és a HR munkája is tehermentesül, hiszen a szabadságokra vonatkozó kérdéseket már mindenki magának tisztázhatja.

A munkavállalók ellenőrizhetik a felhasznált és rendelkezésre álló napjaikat saját digitális naptárukban. Igényelhetnek szabadságot, majd e-mailben visszajelzést kapnak a vezető döntéséről.

A kollégák szabadon dönthetnek arról, hogy melyik típusú szabadságot kívánják kivenni, sőt a rendszer is szem előtt tartja érdekeiket és figyelmezteti őket a logikus döntésekre. Szabadság helyett apanap!

Kíváncsi, hogy milyen megoldásokat kínál még szoftverünk? Böngésszen weboldalunkon: www.hrmaster.hu és gyűjtsön információt integrált moduláris HR rendszerünkről.

Kérdése van? Vegye fel velünk a kapcsolatot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése