2016. június 29., szerda

Szeretne minél hasznosabb visszajelzéseket kapni dolgozói elégedettségének mérése során?


5 tipp a sikeres dolgozói elégedettség-mérésekhez

Az esetek többségében a munkáltatók pozitív visszajelzéseket szeretnének kapni munkavállalóiktól, de ki nem? Megnyugtató hallani, hogy mennyire jó vezetők vagyunk, és dolgozóink mennyire elégedettek a teljesítményünkkel, ám sajnos a kizárólag pozitív vélemények nem mutatják meg munkavállalóink valódi érzéseit, és hogy igazából milyen főnökök is vagyunk.


Íme 5 tipp, hogyan kapjunk valós és hasznos eredményeket a dolgozói elégedettség-mérések során:

1. Ne csak egyszerű „nyitott ajtó” politikát folytasson

Kritikus pontja az elégedettség-méréseknek, hogy hogyan kéri fel rá dolgozóit. Az, hogy az irodája ajtaja nyitva áll, nem egyenlő a teljes „nyitott ajtó” politikával. A kérdés, hogy Ön megközelíthető-e, vagy egyből védekezik, ha olyat hall, ami nem tetszik Önnek, vagy nem ért vele egyet. Minden esetben köszönje meg munkavállalói véleményét, illetve javaslatait.

2. Kérdezzen, kérdezzen, és kérdezzen újra

Az egyszeri meghívás nem sokat ér. Dolgozói számára nem nyeremény, hogy találkozhatnak Önnel, ez leginkább Ön számára lesz hasznos. Vezető pozíciójával Önnek kell szolgálni és támogatni csapatát, nem pedig fordítva. Folyamatosan kérje ki dolgozói véleményét.

3. Szervezzen céges összejöveteleket

Az emberek szeretik az ingyenes étkezéseket. A céges sütések, ebédek, bulik nagyszerű lehetőséget biztosítanak dolgozóinak véleményük megosztására. „Épüljön be” alkalmazottai közé, és tudjon meg róluk mindent – nem csak munkaügyben. Továbbá, ha minden nap öltönyben jár dolgozni, alkalmazottai pedig nem, ilyen alkalmakkor öltözzön Ön is lazán.

4. Biztosítsa dolgozóit érdeklődéséről

Dolgozói szívesebben fogják Önnel megosztani véleményüket, ha valóban elhiszik, hogy érdekli Önt, amit mondanak. Ha nem érzik így, és nem is meggyőzhetők, sosem fog valós és őszinte visszajelzéseket kapni.

5. Használja az eredményeket az elégedettség növeléséhez

Figyelembe veszi alkalmazottai szükségleteit, kéréseit? Erre csak dolgozói tudják a választ, ami csak akkor lesz „igen”, ha munkakörülményeik javulnak az idők során.

Példaként íme néhány hasznos kérdés az elégedettség-mérésekhez. Fontos, hogy dolgozói tudják, hogy nincs rossz válasz, nem éri majd őket kritika vagy bármiféle negatív megkülönböztetés a véleményük miatt.

•    Miért dolgozik ennél a vállalatnál? Mi tartja itt?
•    Fontosnak érzi magát jelenlegi munkakörében?
•    Mi a legfontosabb érték, amit Ön ad a vállalathoz?
•    Kap a felettesétől folyamatos visszajelzést?
•    Hogyan köszöntük meg munkáját az elmúlt 6 hónapban?
•    Segítjük Önt a szakmai fejlődésben?
•    Mit gondol, miben kellene fejlődni a vállalatnak?
•    Ki az elsőszámú versenytársunk?
•    Ismeri a küldetésünket és alapelveinket?
•    Hogyan kap Ön és csapata információt a vállalatról?

Készítsen egyszerűen saját kérdőívet és térképezze fel munkavállalói igényeit és elvárásait az adatrögzítéssel járó feladatok kihagyásával! Válassza a hrMaster Survey – Kérdőívmenedzsment rendszermodult, mellyel költséghatékonyan és professzionális módon végezhet primer kutatást. Kattintson weboldalunkra a részletekért!


Kérdése van? Vegye fel velünk a kapcsolatot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése