2018. június 13., szerda

Hogyan találjuk meg és vegyük fel a tökéletes munkavállalókat a csapatunkba


1. rész: A tehetségek keresése

A legkisebb startupoktól a multinacionális vállalatokig egy nyerő csapat felépítése az egyik legősibb üzleti kihívás.

A három részből álló kihívás, mint megtalálni, megszerezni és megtartani a tehetséges és produktív munkavállalókat, a legsikeresebb cégeket is időről-időre próbára teszi.


Hogyan találjuk meg a legjobb munkavállalókat, mi lesz, ha rossz jelöltet veszünk fel, vagy netán ott hagy bennünket a csapat sztárja?

De, mint az üzletben általában mindenre, a kérdések megválaszolására is vannak taktikák és stratégiák, amelyek növelik a top tehetségek megszerzésének és megtartásának esélyét. Bár nincs egy mindenki számára megfelelő standard megoldás, a lent említett ötletek segítenek kitalálni, hogy mik lehetnek az Ön vállalata számára a legjobb eszközök.
Kezdjük a toborzási folyamat bevezető részével, azzal, hogy hogyan keressünk hatékonyan.

Hol keressük a tehetségeket?


Mindegy, hogy növekedésre törekszünk, vagy csak a jelenlegi helyzet fenntartására, a megüresedett helyek feltöltésére, stratégiát kell kiépítenünk a tehetségek megtalálására. Ha tudjuk, hol keressük őket, már félig nyert ügyünk van. Íme, egy lista a fejvadászunk kedvenc helyeiről, ahol biztosan megtaláljuk a jövő sztárjait.

’Az ismerősöm ismerőse’


Az egyik legegyszerűbb módszer a jelenleg is a cégnél dolgozó munkavállalók kapcsolatainak felderítése. Általában másik (gyakran hasonló profilú, azonos iparágú és kapacitású) helyről jöttek át a cégünkhöz, ahol voltak olyan munkatársaik, akikkel szerettek együtt dolgozni. Benne van a pakliban tehát, hogy ezek az ’ex-munkatársak’ potenciális jelöltjeink lehetnek.
Beszéljünk a csapatunkkal, és kérdezzük meg tőlük, hogy tudnának-e ajánlani valakit a nyitott pozícióra. Ha még mindig tartják velük a kapcsolatot, kérjük meg őket, hogy biztassák volt munkatársaikat a jelentkezésre. Rengeteg cég talált már ilyen egyszerűen értékes csapattagokat.

Közösségi média


Ha inkább közvetlenül mi lépnénk kapcsolatba a jelöltekkel, mindig használhatjuk a közösségi médiát a kapcsolatok feltérképezésére, szintén az ismerőseinken, munkatársainkon keresztül.
A LinkedIn a legideálisabb erre, ugyanis a felhasználók arra fókuszálják a profiljukat, hogy kitűnjenek a munkaerőpiacon. Közel 1 millió magyar munkavállaló található meg a LinkedInen és ez a szám egyre növekszik (nem beszélve a korlátlan nemzetközi jelöltbázisról). A részletes jelölt profil és a könnyű kapcsolatfelvétel mellett nagy előny, hogy a Linkedinen való toborzás kötetlenebb hangnemet is megenged, gyakran a megkeresett szakember másik kollégát ajánl maga helyett. A potenciális jelölteket hozzáadhatjuk kapcsolatrendszerünkhöz, így később is bármikor meg tudjuk őket találni. A Facebookon is van számos zárt csoport, ahol az adott szakmában jártas tagokkal léphetünk kapcsolatba.
Természetesen használhatunk más népszerű weboldalakat is, mint az Instagram, Twitter, Tumblr, Pinterest stb., a hirdetett pozíciótól függően. Például egy jó fotóst nagyobb eséllyel találunk Instagramon, ahova átlátható struktúrában feltöltheti a képeit és jobban kifejezheti a stílusát.

Állásbörzék


Ha kevésbé vagyunk a technika ördögei és inkább látnánk a jelöltet szemtől szemben, akkor maradhatunk a jól bevált állásbörzéknél. Az állásbörze kiváló alkalom a potenciális munkavállalók levadászására, nem csak azért, mert ugyanabba a helyiségbe kerülünk velük, hanem azért is, mert lehetőségünk van a munkáltató brand-jének bemutatására és ízelítőt adhatunk a vállalati kultúrából.

Kapcsolatépítő rendezvények


A legtöbb iparág kínál olyan rendezvényeket és összejöveteleket, amelyek nyitva állnak mind a vállalatok, mind a potenciális munkavállalók számára. Függetlenül attól, hogy egy fizetős konferencia, szakmai kiállítás, tudományos fórum stb. remek lehetőséget kínálnak arra, hogy találkozzunk a szakmabeli potenciális alkalmazottakkal.

Gyakornoki programok


A gyakornoki programok remek módjai annak, hogy megtaláljuk az alkalmazottak belépő szintű pozícióit a szervezetben. A diák munkavállalók általában nagyon lelkesek és a programmal lehetőséget adunk a hallgatóknak arra, hogy megtapasztalják a céggel és az iparággal folytatott munkát. Szép lassan egyre nagyobb felelősséggel ruházhatjuk fel őket, ahogy beletanulnak a vállalati folyamatokba. A gyakorlat végén dönthetünk arról, hogy véglegesen felvegyük-e őket. Egy megfelelő mentor mellett szinte 100%-os a valószínűsége, hogy rövid idő alatt hatékony munkatársainkká válnak.

Fontos megjegyezni, hogy itt a vállalaton belüli toborzási alternatívákról esett szó, természetesen, ha ezek nem vezetnek megoldásra dönthetünk kiszervezés mellett is. Igénybe vehetjük külső fejvadász cégek segítségét, akik az egész folyamatot levezénylik helyettünk. 

Vegye igénybe szakértő fejvadászunk segítségét! Bővebb információért látogasson el weboldalunkra!

A második részben a tehetségek megszerzésével foglalkozunk, hogy milyen praktikákkal tehetjük vonzóvá cégünket a munkavállalók számára.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése